Hírek

Elárulta a MÁV: 600-800 ember hiányzik a vasúttársaságtól

A MÁV az egyik legnagyobb hazai munkáltató, közel 40 ezer ember dolgozik a kötelékében, ennek ellenére további több száz munkavállalót tudna még alakalmazni. Sőt, adott esetben még ki is képezné őket saját költségen. Persze versenytárs akad bőven, már nem csak Budapesten, de vidéken is szívják el a multik a munkaerőt. Dorozsmai Évával, a MÁV Zrt. humánerőforrás vezérigazgató-helyettesével beszélgettünk, toborzásról, megtartásról és arról, mi lesz a vasúttársaság jövője. Interjú.

Azért ez erős: ennyit keres egy magyar teherautó vezető Németországban

Őrület, mennyi pénzt kínálnak külföldön azoknak, akik tudnak teherautót vezetni! Itthon közben égető a munkaerőhiány, vélhetően a hazai vállalatok nemigen tudnak versenyezni a külföldi ajánlatokkal. A helyzet aggasztó, az egyik szakszervezet szerin az állami sofőrképzés csak tűzoltásra jó.

Vége a fiókoknak? Elárulta a magyar bank igazgatója, mi lesz a dolgozók sorsa

Másfél éve az Erste magába olvasztotta a Citi Bank lakossági üzletágát, mely minden szempontból hatalmas kihívás egy cég életében. A bank kijelentette, nem piacot vett, hanem üzletágat, és ennek jegyében zajlott is le az integráció - vázolta Mihók Krisztina, az Erste HR igazgatója a helyzetet. Kiderült, vajon sikerült-e megtartani az új kollégákat, hogy kezeli a bank a minden szektort sújtó munkaerőhiányt, milyen konstrukciókkal várja a legfiatalabbakat és mit tesz annak érdekében, hogy ne csak megszerezze, de meg is tudja tartani a dolgozóit. De fény derült arra is, bizony szükség lesz a bankifiókban dolgozókra a digitális forradalom lezajlása után is, esetleg másképp hívjuk majd őket: tanácsadóknak. Interjú.

Nesze neked magánélet: ezért csak álom ma már a munkamentes pihenés

Végleg megszűnt a munka és a magánélet közti egyensúly, ne is keressük tovább. Inkább fogadjuk el a tényt és engedjük el a bűntudatot, amit az otthoni munkavégzés miatt érzünk és próbáljunk meg a lehető leghosszabb ideig fókuszálni egy adott feladatra - tanácsolja Pécsi Judit az UNION Vienna Insurance Group Biztosító HR igazgatója, akivel egy október közepén tartott előadása után beszélgettünk többek között a munkaerőpiac jelenlegi bonyolult helyzetéről. De megtudtuk tőle, a jó fizetésen túl mire vágynak ma a legfiatalabb munkavállalók.

Vallott a BKV: 300 járművezető hiányzik a pesti járatokról

Közel 300 busz- és villamosvezető hiányzik jelenleg a budapesti közlekedéséből - és ez a hiány már lassan meglátszik a szolgáltatás minőségén is. A BKV agresszív kampányba fogott és jobb híján képez magának embereket. Egy hadra fogható munkaerő kitanítása 5-6 hónapot vesz igénybe és 1,5-2 millió forintba kerül. Dr. Környei Évával, a BKV jogi és humánpolitikai igazgatójával beszélgettünk az ágazatot sújtó munkaerőhiányról, az egymásnak eső buszsofőrökről és arról, vajon mikor érkeznek meg Budapestre az önvezető buszok.

Magyar melósokat keresnek: 700 ezres fizetés, diploma nem kell

Újabb nagyszerű álláslehetőségre bukkantunk, most a legnagyobb videómegosztón jött szembe a hirdetés, tehát már kutatni sem kell utánuk. Magyar üvegipari szakmunkásokat keresnek egy osztrák kisváros családi vállalkozásához 700 ezres fizetésért. De vajon megéri hátra hagyni mindent és mindenkit, és új életet kezdeni 500 kilométerrel távolabb?

Rengeteg fiatalt keresnek: 7000 forintos órabér, diplomát sem kérnek

Nem csak a nyár elején, de a szorgalmi időszak első heteiben is megugrik a munkát kereső diákok száma. Egyre szűkebb az a réteg, aki nappali tagozatosként csupán a szülei segítségével fenn tudja tartani magát - derült ki egy az év elején publikált európai kutatásból. Emellett persze a magyar cégeknek is jól jön a friss, olcsó munkaerő. Megnéztük havonta átlagosan mekkora kiadassál kell számolnia egy diáknak, és azt is, mennyit lehet keresni árufeltöltéssel, "békázással", vagy utasbiztonsági sormenedzserként.

1 2 3