Hírek

Gigafizetés, végzettség sem kell: rengeteg magyar munkást keresnek

Az elmúlt egy évben a Pénzcentrumon többször is foglalkoztunk a külföldi munkavállalás kérdésével, utánajártunk, milyen munkakörökre keresnek leginkább embereket, melyek a legkedveltebb célországok, a különböző munkakörökben mennyi pénzt lehet keresni. Írtunk arról is, hogy a külföldi munkavállalás hogyan hat a családi életre: noha a magyarországinál jóval magasabb bérek sokat számítanak, mégis, nyugdíjasok maradnak egyedül, mert a gyerekek, unokák külföldön próbálnak szerencsét, de beszéltünk olyan nővel is, aki Magyarországon neveli két gyerekét, míg a férje Németországban dolgozik. Adódik a kérdés: vajon tényleg érdemes hátrahagyva mindent külföldre költözni?

Közmunkásokkal tölti fel magyar gyárát a LEGO: ha nincs elég ember, lépni kell

Ha munkaerőhiányról van szó, az ország keleti szegmensében egyelőre még nem olyan kétségbeejtő a helyzet, mint a Dunántúlon, de ha folytatódik a mostani trend, ez már nem sokáig marad így. A nyíregyházi LEGO gyár néhány évvel ezelőtt még azzal küzdött, hogyan tartsa számon a több mint 10 ezer jelentkezőt, aki kopogott náluk, ma már szinte futnak utánuk. Ám létezik még egy "kiaknázatlan" szegmens, akiket most egy új megállapodás keretében mégis elérhetnek a szabolcsi cégek. Ezek pedig a közmunkások. Tóth Csaba, a LEGO Manufacturing Kft HR vezetője bezsélt a részletekről a Pénzcentrumnak. Interjú.

Elárulta a MÁV: 600-800 ember hiányzik a vasúttársaságtól

A MÁV az egyik legnagyobb hazai munkáltató, közel 40 ezer ember dolgozik a kötelékében, ennek ellenére további több száz munkavállalót tudna még alakalmazni. Sőt, adott esetben még ki is képezné őket saját költségen. Persze versenytárs akad bőven, már nem csak Budapesten, de vidéken is szívják el a multik a munkaerőt. Dorozsmai Évával, a MÁV Zrt. humánerőforrás vezérigazgató-helyettesével beszélgettünk, toborzásról, megtartásról és arról, mi lesz a vasúttársaság jövője. Interjú.

Azért ez erős: ennyit keres egy magyar teherautó vezető Németországban

Őrület, mennyi pénzt kínálnak külföldön azoknak, akik tudnak teherautót vezetni! Itthon közben égető a munkaerőhiány, vélhetően a hazai vállalatok nemigen tudnak versenyezni a külföldi ajánlatokkal. A helyzet aggasztó, az egyik szakszervezet szerin az állami sofőrképzés csak tűzoltásra jó.

1 2 3 4