Hírek

Tényleg elhúznak mellettünk a románok, szlovákok? Ábrákon az igazság

Növekvő reálbérek, lassan hízó árak, infláció felett emelkedő nyugdíjak - mindebből arra következtethetünk, hogy a magyar életszínvonal egyre magasabb. Ez nem is vitás, az már ugyanakkor más kérdés, hogy milyen messze vagyunk az osztrák szinttől. Vajon közelítünk a sógorokhoz, vagy Románia fog minket hamarabb utolérni? Régiós összehasonlításunkból kiderül, hogy pontosan milyen a magyar életszínvonal szomszédainkhoz viszonyítva, azaz kik élnek jobban: a magyarok, szlovákok vagy lengyelek.

Vége a fiókoknak? Elárulta a magyar bank igazgatója, mi lesz a dolgozók sorsa

Másfél éve az Erste magába olvasztotta a Citi Bank lakossági üzletágát, mely minden szempontból hatalmas kihívás egy cég életében. A bank kijelentette, nem piacot vett, hanem üzletágat, és ennek jegyében zajlott is le az integráció - vázolta Mihók Krisztina, az Erste HR igazgatója a helyzetet. Kiderült, vajon sikerült-e megtartani az új kollégákat, hogy kezeli a bank a minden szektort sújtó munkaerőhiányt, milyen konstrukciókkal várja a legfiatalabbakat és mit tesz annak érdekében, hogy ne csak megszerezze, de meg is tudja tartani a dolgozóit. De fény derült arra is, bizony szükség lesz a bankifiókban dolgozókra a digitális forradalom lezajlása után is, esetleg másképp hívjuk majd őket: tanácsadóknak. Interjú.

Tömegével szívják fel a magyar melósokat: csábító a minimum 400 ezres fizu

Már elmúltál negyven, de munkahelyet, és egyben országot is váltanál? Komoly esélyeid vannak egy zsíros állásra, hiszen immár nem csak a fiatalokra, hanem a 40 pluszos korosztályra is rárepültek a külföldi cégek. A szakiknak még könnyebb a dolguk: utánuk szabályosan két kézzel kapkodnak Európában, nem is akármilyen bérezési feltételekkel!

Érik a bábeli zűrzavar a munkahelyeken: így kerülheted el az összeomlást

A generációs különbségek ugyan mindig is léteztek a munkahelyken, a mostani, erőteljes feszültséget keltő szakadék viszont a digitalizáció mentén húzódik. De vajon képesek vagyunk-e mind "digitális agyú" dolgozókká válni, és hova vezet majd mindez? Pottok Judittal, az E.ON Hungária Zrt. vezető HR üzleti partnerével, illetve az Y2Y Business Coaching társalapítójával; valamint Steigervald Krisztián generációkutatóval, az Emócionális Marketing Kft. vezetőjével beszélgettünk.

Nesze neked magánélet: ezért csak álom ma már a munkamentes pihenés

Végleg megszűnt a munka és a magánélet közti egyensúly, ne is keressük tovább. Inkább fogadjuk el a tényt és engedjük el a bűntudatot, amit az otthoni munkavégzés miatt érzünk és próbáljunk meg a lehető leghosszabb ideig fókuszálni egy adott feladatra - tanácsolja Pécsi Judit az UNION Vienna Insurance Group Biztosító HR igazgatója, akivel egy október közepén tartott előadása után beszélgettünk többek között a munkaerőpiac jelenlegi bonyolult helyzetéről. De megtudtuk tőle, a jó fizetésen túl mire vágynak ma a legfiatalabb munkavállalók.

Kincseket rejt a magyar föld: erdőkben, mezőkön kutatják az ereklyevadászok

Magyarországon mintegy 5000 ember járhatja az országot, föld mélyén rejlő, fémből készült kincsek után kutatva. A Pénzcentrumnak nyilatkozó régész szerint azonban az önjelölt kincsvadászok mintegy 95 százaléka potenciálisan veszélyt jelent a hazai örökségvédelemre, mivel a legtöbben nem a szabadstrandokon elhagyott aranyékszerekre, hanem antik római vagy éppen bronzkori ereklyék után kutatnak. Éppen ezért nem meglepő, hogy a fémdetektorozás hazánkban egy elég ingoványos területnek számít, amit jól jelez az is, hogy 2015-ig jószerivel legálisan nem is lehetett itthon végezni, ma pedig akárhol is is keresgéljen az ember, szigorú engedélyeztetési eljáráson kell átesnie. És akkor a rendívül drága berendezésekről még nem is esett szó...

Vallott a BKV: 300 járművezető hiányzik a pesti járatokról

Közel 300 busz- és villamosvezető hiányzik jelenleg a budapesti közlekedéséből - és ez a hiány már lassan meglátszik a szolgáltatás minőségén is. A BKV agresszív kampányba fogott és jobb híján képez magának embereket. Egy hadra fogható munkaerő kitanítása 5-6 hónapot vesz igénybe és 1,5-2 millió forintba kerül. Dr. Környei Évával, a BKV jogi és humánpolitikai igazgatójával beszélgettünk az ágazatot sújtó munkaerőhiányról, az egymásnak eső buszsofőrökről és arról, vajon mikor érkeznek meg Budapestre az önvezető buszok.

1 2 3 4